Och så var lyckan gjord!

Idag var jag uppe före tio för att vara inloggad på LiveNation så att jag kunde boka biljetter till favoritbandet Depeche Mode. Prick tio började jag. Bokade sittplatser och valde att betala via internetbanken. Det stod att man hade fem minuter på sig innan bokningen skulle försvinna.

Till min stora skräck så ville inte inloggningen funka för mig trots flera försök och biljetterna försvann ut i rymden. PANIK! Fick sansa mig och börja om. Till min stora glädje fick jag ännu bättre sittplatser denna gång. Nära scen! Den här gången valde jag min gamla och pålitliga internetbank och betalningen gick igenom.

JAG SKA PÅ DEPECHE MODE IGEN! För fjärde gången i mitt liv. Jag är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. En konsert med dem är något alldeles särskilt. Man känner vibbarna genom golvet och det är omöjligt att sitta still även om du har sittplats. Du måste stå upp och stampa takten. Hur trött du än är så får du ny energi vid varje låt.

Såhär var det andra gången jag såg dem. Den 1 mars 2006:

Dave visar lite hud. 🙂

Detta var så vackert att jag nästan grät. Och jag skulle vilja säja att jag inte är särskilt lättrörd.

Vi ses igen den 31 januari 2010!!!

/En lycklig Kalendarium

Leave a comment